Zabrana reklamiranja bez privole / presuda Bavarskog upravnog suda

Bavarski upravni sud (Bayerischer Verwaltungsgerichtshof) potvrdio je odluku Bavarske nadzorne agencije za zaštitu osobnih podataka (BayLDA nadalje: Agencija) koja je odlukom zabranila korištenje usluge "Facebook Custom Audience" bez privole korisnika.

Već 2017. godine Bavarska nadzorna agencija zabranila je jednoj bavarskoj Online trgovini korištenje "Facebook Custom Audience", marketinškog alata za internetsku trgovinu. Upravni sud u Bayreuthu potvrdio je stajalište Agencije i potvrdio u žurnom sudskom postupku da je zabrana bila zakonita. Isti zaključak sada potvrđuje Bavarski upravni sud te navodi da je upotreba „Facebook Custom Audience“-a bez privole korisnika protivna zakonu o zaštiti osobnih podataka. Postupak koji se provodi u sklopu Facebook Custom Audience alata omogućuje tvrtkama ciljano reklamiranje prema svojim klijentima, koji su ujedno korisnici Facebooka, kada koriste navedenu društvenu mrežu. Kako bi se oglašavala na Facebooku, Online trgovina izrađuje popis svojih kupaca i klijenata s njihovim imenom, mjestom prebivališta, e-mail adresom i brojem telefona, te se ista lista prenosi na Facebook račun Online trgovine kako bi Facebook raspoznao koji klijeti su korisnici Facebooka. Online trgovina može pokrenuti jednu ili više reklamnih kampanja na Facebooku za svoje klijente, te može odabrati određenu publiku kojoj će namijeniti oglase (npr. žene ili muškarci u dobi od 20 do 30 godina, koji se bave sportom).

 

Agencija je izdala nalog protiv jedne bavarske Online trgovine i zatražila od tvrtke da prestane koristiti marketinški alat Facebook Custom Audience putem popisa kupaca, a sve iz razloga što Online trgovina za navedeno nije imala pristanak (privolu) korisnika, čime je povodom žalbe započet postupak pred Sudom. Naposljetku Bavarski upravni sud presudio je da je zabrana Agencije bila zakonita te istu presudu obrazlaže:

- u konkretnom slučaju Facebook se ne nalazi u ulozi izvršitelja obrade;

- Facebook je treća strana;

- Korištenje marketinškog alata "Facebook Custom Audience“ putem popisa korisnika je zakonito samo nakon prethodno pribavljenog pristanka korisnika.

- Iako oglašivač ima legitiman interes za ciljano oglašavanje, nad tim legitimnim interesom prevagu imaju interesi i prava korisnika.

Korisnici na Facebooku mogu provjeriti u svojim postavkama (pod oglašavanje) koje tvrtke su poslale popise klijenata sa njihovim podacima na Facebook.

Linkovi na sudske odluke:

 

http://www.gesetze-bayern.de/(X(1)S(ef0vozml1rjzk0s4wqc5jvhj))/Content/Document/Y-300-Z-BECKRS-B-2018-N-25018?AspxAutoDetectCookieSupport=1

http://www.gesetze-bayern.de/(X(1)S(2vppghjdiabb4kyuooibe3ps))/Content/Document/Y-300-Z-BECKRS-B-2018-N-9586?AspxAutoDetectCookieSupport=1

 

 

(Sastavljeno i objavljeno 09.04.2019.)